esmaspäev, 18. aprill 2011

Saaremaa Poistekoor Valgevenes.

17. märtsil kell 7.00 alustasime oma sõitu Valgevenesse.
Umbes kell 10 jõudsime Ikla piiripunkti, kus oli esimene sõidupaus ja siis algas sõit Vilniusesse.Selle öö veetsimegi ühes sealses hotellis.
Reede  hommikul algas sõit kell 6  ja kella 8 paiku olime Valgevene piiril. Piiri ületamine võttis aega ca tund-poolteist ja siis edasi Minski poole. Kui Minskisse jõudsime, vahetasime raha. Ma olin koos isaga ja meie vahetasime 30 eurot ja -  vastu saime  üle 120 000 rubla, kuna rubla kurss on 1 Euro = 4280 rubla. Uskumatu!
Sõites ühel Minski peatänaval, kohtusime isegi Valgevene presidendi Lukashenkoga, kes meist sel hetkel mööda sõitis, loomulikult politsei eskordi saatel.
Minskis läksime kõigepealt koolimajja, kus oli meile organiseeritud ööbimine. Seejärel algas linnaekskursioon. Meile näidati palju kohti, aga kõige enam jäi meelde riigi parlamendi hoone, mis oli väga suur ja KÄSITSI ehitatud.  Selle ees  oli suur väljak, mille all oli kolmekorruseline kaubamaja. Meiegi külastasime seda võimast kaubanduskeskust.
Järgmisel hommikul külastasime sõjamuuseumi. Seal nägime tõelisi tanke ja näiteks ka küngastesse ehitatud raudbetoonist kindlust. See kindlus oli üle 3 meetri kõrge. Seal sees oli mitmesuguseid kahureid, mis võisid tulistada lausa 5 km kaugusele.
Hiljem oli meil koolis, kus me ka ööbisime, esinemine. Kuigi see oli nn muusikakallakuga kool, oli meile kasutada antud klaver täiesti häälest ära. Seetõttu  sai sellega  palju nalja. Esinemine läks meil hästi.
Pühapäeval käisime  rahvusraamatukogus, kust pääsesime ka katusele ja nägime veidi linna panoraami.
Seejärel oli aeg valmistuda teiseks kontserdiks. See toimus Minski Riiklikus Filharmoonias.
Pärast seda alustasime tagasi sõitu koju.
Meie reis läks hästi. Pealtvaatajatele meeldisid ka meie kontserdid. Tore on niimoodi kooriga reisida ja esinemas käia.